Gis specialist

Introductie

Breek jij graag je hoofd over geografische data? Volg je de nieuwste technologietrends op de voet? En wil je meebouwen aan de digitale transformatie? Dan ben jij misschien de nieuwe collega die we zoeken!

Voor de verdere uitbreiding van onze intergemeentelijke dienstverlening heeft WVI een vacature voor een intergemeentelijke GIS-coördinator .

De functiebeschrijving

Je werkt als GIS-coördinator voor verschillende gemeentebesturen. Je begeleidt de opstart of ontwikkeling van het GIS in de gemeentelijke diensten. Je capteert de beleidsontwikkelingen in jouw vakdomein en vertaalt deze naar de dagelijkse werking.
 

De plaats van tewerkstelling is in de kantoren van de gemeentebesturen Beernem, Blankenberge, Gistel, Heuvelland en Knokke-Heist.
 

  • Binnen een gemeente zal je horizontaal over verschillende domeinen heen werken. Je peilt bij de diensten naar werkmethodes en je brengt de noden in kaart. Samen met de gemeentelijke diensten denk je GIS-toepassingen uit en doet ze ingang vinden in het bestuur.
  • Je bent de ‘architect’ van het GIS in de steigers. Je denkt een termijnvisie uit en realiseert quick wins. Je wendt jouw expertise aan om (externe of interne) blokkages te detecteren, te rapporteren en je geeft advies om de problemen op te lossen.
  • Je legt proactief verbanden tussen GIS en andere projecten binnen de gemeente op vlak van eGov, digitalisering en Smart Cities. Je neemt binnen deze projecten waar nodig een actieve rol op.
  • Je zorgt voor een éénmalige kennisverwerving aangaande relevante wetgeving/ beleidswendingen op Vlaams niveau én aangaande technologische ontwikkelingen. Je zorgt ervoor dat deze kennis maximaal verspreid wordt binnen de jouw toegewezen gemeentebesturen.
  • Je werkt in overleg met de respectievelijke algemeen directeurs. Je communiceert regelmatig met het managementteam (MAT) en geeft af en toe feedback aan het college van burgemeester en schepenen.
  • Je benadert het te voeren GIS-beleid volgens de principes van project management: je maakt een plan met acties en een timing.
  • Je zorgt voor interne kennisontwikkeling bij de personeelsleden door ze te coachen op een enthousiaste manier, waar nodig voorzie je de juiste training.
  • Je neemt deel aan het intergemeentelijk GIS-overleg in de regio. Je werkt aan het uitbouwen van een netwerk van contactpersonen in functie van kennisopbouw en ervaringsuitwisseling.
  • Je rapporteert op regelmatige tijdstippen aan jouw directe leidinggevende.
  • Je doet prospectie en volgt prijsvragen op aangaande hardware en GIS-software, dit in overleg met de IT-verantwoordelijke.
  • Je voert occasioneel beperkte GIS-analyses en cartografische opdrachten uit op vraag van de gemeente.

Jouw profiel

Jouw kennis

In functie van het takenpakket heb je een: 

  • specialist kennis van GIS-beleid, project management
  • professionele kennis van GIS-software, databases
  • basiskennis van de context en de werking van lokale besturen
  • basiskennis van technische IT-kennis, MS Office-programma’s, tekenpakketten 

 

Je competenties

De focus van de competenties ligt op:

  • analyserend vermogen: verbanden leggen en oorzaken zien
  • communicatieve vaardigheden: zorgen voor een heldere communicatie in twee richtingen 
  • flexibiliteit: ontwikkelingen doorzien en daar snel op in spelen
  • initiatief: zien en grijpen van kansen
  • innoveren: voorstellen van creatieve alternatieven
  • integriteit: waken over de naleving van afspraken, regels en ethiek en bijsturen waar nodig + loyaliteit
  • kwaliteitsgerichtheid: ondernemen van actie om de kwaliteit van het werk te verbeteren 
  • netwerken: contacten onderhouden
  • planning- en organisatievermogen: eigen werk effectief plannen en organiseren 
  • resultaatgerichtheid: zich inzetten om gestelde doelen te realiseren
  • samenwerken: anderen helpen en overleg plegen

 

Voorwaarden om je kandidaat te kunnen stellen

  • Je bent in het bezit  van een masterdiploma en hebt bijkomende opleiding gevolgd of kennis en ervaring verworven in het vakdomein GIS. Of je hebt een bachelor diploma behaald, bij voorkeur aangevuld met een postgraduaat Geo-ICT.
  • Je vertoont gedrag dat in overeenstemming is met de eisen van de functie. Het passende gedrag wordt getoetst aan de hand van een uittreksel uit het strafregister dat niet ouder mag zijn dan drie maanden bij aanwerving.
  • Je bent medisch geschikt voor de uit te oefenen functie, in overeenstemming met de wetgeving betreffende het welzijn van de werknemers op het werk. Je bent bereid deel te nemen aan een medisch onderzoek bij aanwerving.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B en je kan beschikken over een eigen wagen.

Ons aanbod

  • Je komt terecht in een afwisselende job met veel autonomie, voor en soms in verschillende West-Vlaamse gemeentebesturen en met het collegiaal netwerk van WVI. 
  • WVI hecht veel belang aan het bijdragen tot een duurzame maatschappij.
  • We bieden je een contract voor onbepaalde duur, met een aantrekkelijk loon in overeenstemming met je bachelor- of masteropleiding en werkervaring.
  • Daarnaast kan je rekenen op verschillende extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, ecocheques, aanvullend pensioenverzekering, hospitalisatieverzekering, loonwaarborg bij langdurige ziekte…
  • Eveneens biedt WVI een flex-plan aan waarin je zelf kan kiezen uit een aantal loonsvoorwaarden, zoals een leasefiets, autolease, bijkomende verlofdagen… 
  • Mobiliteitsvoordelen zijn fietsvergoeding voor woon-werkverkeer en ruime tussenkomst in de kosten van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • We vergoeden jouw verplaatsingskosten in opdracht van WVI.
  • We stellen vooruitstrevende werkmiddelen ter beschikking die flexibele werkplaatsen mogelijk maken, onder meer een smartphone met split-bill abonnement.
  • We streven naar een hoog welzijn op het werk en een goede work-life balance, onder meer door  personeelsevenementen, glijdende uren en een gunstige vakantieregeling.
https://www.vindazo.be/vacatures/gis-specialist.html

You may also like